Lettori fissi

13 feb 2012

My Favourite Things

My Favourite thinghs
Hi girls! today i want to share with you my must have products that i just can't live without. A lot of them are part of my daily routine, so i use them every day.

Face:
- I love my Clarins Teint Eclat Mat, which is a light reflecting oil free foundation. i'ts not heavy and provides a very good coverage without the awful cakey face effect. It also have an spf 15.
-My favourite concealer at the moment is M.A.C's Pro longwear Concealer it's full coverage but lets your skin breath and i's not sticky, although is just 9ml/0.30 FL Oz it's not running out so quickly as i thought.
- This is the best powder that i have! I was in love with it since the first time i tried on my face. i'm talking about Chanel's Poudre Universelle Compacte, which is as good as expensive. But i remember that i bought it half and a year ago and i still have a lot in it.
- Last but not least, blush. I love my M.A.C's Seasonal Appeal blush. i discovered it in my Glitter and Ice palette (my boyfriend's girft for Christmas, Tank you Darling), and i think it's my "It" colour because is a mixture of pink and peach. This is the perfect solution when i make up my mind about which blush  should i wear.

Eyes:
- My must have accessory for my eyes is definitely my Eyelash Curler. No, it's not the Shu Uemura's one but is the best for my (STRAIGHT!!!) lashes.
- My perfect eye base, is M.A.C's Painterly Paint Pot: it is the best base to prevent the eyeshadow from creasing and it's beautiful even with nothing on, because it makes your eyes very bright erasing discolorations.
- I Think that mascara's is  really my best ally expecially the volume ones (L'Orèal Volume Millions de Cils)
- i rarely  go out of home without eyeliner (Maybelline gel liner)
- My favourite eyeshadow is M.A.C's Patina (at this point i always realize that i cant' describe it because cathes the light in million ways althought it seems just brown), but i also like the Inglot Rainbow trio in 117R and my M.A.C' quad in my Glitter and Ice palette (Omega, Carbon,Soft Brown,Golden Flurry).

Lips:
- I don't have a favourite lipstick because i like to change everyday but i always start with my M.A.C's Subculture Lip pencil

Nails:
- I change my nail colour many times but my "babies" are always those one:
* Chanel 491 Rose Confidentielle
* Essie Absolutely Shore
* Orly Lemonade
* the new entry Dior Vernis  Waterlily (<3 <3 <3 ) and Dior Base Coat ( Definitely the best base i tried!<3)

With Love...Corinna <3









Ciao ragazze! Oggi voglio condividere con voi i miei prodotti di cui non posso fare a meno. Molti di loro fanno parte della mia routine quotidiana e li uso tutti i giorni.

Viso:
- Amo il mio  Clarins Teint  Eclat Mat che è un fondotinta oil free, le cui particelle riflettono la luce. Non è pesante è da un bell'effetto coprente senza sfociare nell'orribile "mascherone"; inoltre ha un fattore di protezione solare (Spf) 15.
- Al momento, il mio correttore preferito è il Pro Longwear di M.A.C che da anche lui un bell'effetto coprente ma lascia respirare la pelle perché è molto leggero, non appiccicoso,ne basta veramente una goccia  e considerando che sono solo 9ml dura parecchio proprio perché ne serve poco.
-Questa è la miglior cipria che possiedo! Me ne sono innamorata dalla prima volta che l'ho provata. Sto parlando della Poudre Universelle Compacte di Chanel, che è tanto buona quanto costosa ; e tuttavia dura parecchio anche lei (l'ho comprata circa un anno e mezzo fa e ho ancora molto prodotto)
- Infine il blush. Amo il mio M.A.C Seasonal Appeal. L'ho scoperto nella mia palette Glitter and Ice (regalo di Natale del mio ragazzo. Grazie Amore), e penso che sia il mio "colore per eccellenza" poiché è il giusto mix tra un color pesca e rosa; infatti è la soluzione perfetta quando sono indecisa su quale blush dovrei indossare tra  rosa o pescato.

Occhi:
- L'accessorio che non può assolutamente mancare per i miei occhi, è sicuramente il Piegaciglia. No, non è quello di Shu Uemura, ma è la cosa migliore per le mie (DRITTE!!) ciglia.
- La mia base occhi perfetta, è il Painterly Paint Pot di M.A.C : è la miglior base per prevenire che l'ombretto vada nelle pieghe dell'occhio, ed è bellissimo anche usato da solo poiché illumina l'occhio e cancella le discromie.
- Credo che il Mascara sia davvero il mio miglior alleato, specialmente quello volumizzante (L'Orèal Volume Millions de Cils).
- Raramente esco di casa senza Eyeliner (Maybelline gel liner).
- Il mio ombretto preferito è Patina di M.A.C ( a questo punto mi rendo sempre conto di non riuscire mai a descriverlo perché alla luce assume milioni di sfumature, sebbene sembri solo un ombretto marrone), ma mi piacciono anche il Rainbow Trio della Inglot 117R, e il mio quad di M.A.C nella palette Glitter and Ice  (Omega, Carbon,Soft Brown,Golden Flurry).



Lips:
-Non ho un rossetto o un gloss preferito, poiché amo cambiarlo tutti i giorni, ma comincio sempre con la mia matita  M.A.C's Subculture  Lip pencil.

Nails:
- Cambio smalto spessissimo ma i mie "bambini" sono sempre loro:
* Chanel 491 Rose Confidentielle
* Essie Absolutely Shore
* Orly Lemonade
* the new entry Dior Vernis  Waterlily (<3 <3 <3 ) and Dior Base Coat (decisamente la base migliore che abbia mia provato <3)

Con Affetto...Corinna <3



























Nessun commento:

Posta un commento